2020-12-08T12:32:12+02:00

יום מיוחד. זר חגיגי. פרחים לחג. משמעות סימבולית של מספרים.

היום המיוחד והחשוב ביותר לנאהבים זהו יום האהבה - יום של הבאת רגש מיוחד בין גבר לאישה, יום של קסם רומנטי שמאחד לבבות. יש מעט ימים כאלה בשנה – יום הנישואים, יום השנה להיכרות של בני הזוג, יום הולדת הילד ויום האהבה.

אילו פרחים רצוי להביא ליום האהבה כדי להביע את הרגשות החמים שממלאים את ליבכם?



יום מיוחד

חג האהבה, הידוע בשם יום ולנטיין, נחגג במדינות רבות ברחבי העולם. גם בישראל מצוין יום זה כבר לא מעט שנים, בנוסף לחגיגות של יום האהבה העברי, המצוין בט"ו באב.

יום ולנטיין - זו הזדמנות נפלאה להביע את האהבה והערכה שלנו כלפי אלו שאנו באמת אוהבים, בעזרת מתנות נחמדות, כמו לבבות פרווה, כרטיסי ברכה, מוצרים רומנטיים מסוגים שונים וכמובן פרחים. 

בשנת 1415, כאשר הדוכס הצרפתי מאורליאן הוחזק כמה שנים כאסיר במגדל לונדון, הוא שלח לאשתו מכתבי אהבה מקוריים בצורת כרטיסי ברכה קטנים. במאה ה-16 ביום זה הבחורים שלחו לאהובות שלהם זרי פרחים בעלי משמעות מיוחדת. שפת הפרחים אפשרה להביע את מלוא הרגשות שלהם בצורה מושלמת. כך טוליפים סימלו אהבה, חבצלות לבנות – כוונות טהורות ונוריות רמזו על תחושות קנאה מוסתרות.

מאות שנים עברו מאז, אך עד היום יום ולנטיין, שנחגג ב-14 לפברואר, ממשיך לרגש את הנאהבים ברחבי העולם. שפת הפרחים אקטואלית גם היום, אך לא כולם מכירים ומשתמשים בה, במיוחד גברים. לרוב, גבר בוחר זר מוכן בחנות פרחים ומביא אותו לבחירת ליבו, אך בחורות בקיאות בכללי בחירה ועיצוב זר פרחים ומייחסות חשיבות מיוחדת לגווני צבע וכמות הפרחים שמרכיבים זר שמוענק להן.


זר חגיגי

בעת בחירת מתנות ליום האהבה, בני זוג שואפים להפתיע אחד את השני בפריטים מקוריים ועצוב ייחודי. סידור פרחים מיוחד בצורת לב יכול להיות פתרון מושלם. העיצוב יכול להיות מגוון מאד, החל מסידור פשוט המורכב מחוט ברזל, עליו מושחלים הפרחים העטופים בסרטי קישוט, ועד סידורים מורכבים יותר, הכוללים בתוכם פרחים, ממתקים וצעצועים מסוגים שונים. ניתן לעצב סידור פרחים ליום ולנטיין גם בצורת צעצוע. סידורי פרחים בצורת דובונים, חתולים, קיפודים או שפנפנים, המורכבים ממגוון רחב של פרחי העונה ססגוניים יחשפו את כל היופי של עולם הפרחים וירשימו את בחירת ליבכם בדמיון ויצירתיות של עיצוב הזר.


פרחים לחג

פרחים הם תוספת חשובה לכל חג ומרכיב הכרחי ליצירת אווירה רומנטית. זוהי קרן שמש קיצית קטנה על רקע ימי קור של פברואר. פרחים תמיד מחממים את הלב ויוצרים אווירה חמה ונעימה בכל אירוע.

רצוי לחשוב מראש אילו סוגי פרחים ועיצובם ינעימו את בחירת ליבכם ביום ולנטיין:

ורד הנו הפרח הנמכר ביותר ביום זה. ורדים מגלמים את כל הקסם והפאר של עולם הפרחים. לאורך מאות שנים, המשמעות הרומנטית והסמלית של ורד עוזרת לגבר מאוהב להביע את רגשותיו.

ציפורן משלבת בתוכה פשטות וקסם. ציפורניים אהובות על ידי מוכרי פרחים בזכות העמידות שלהן, שמירה על טריות של עלי הכותרת במשך זמן רב וכמובן, בזכות מגוון צבעים רחב אשר עוזר להרכיב סידור פרחים מפואר וססגוני.

טוליפים נחשבים לפרחים אקזוטיים בחודש פברואר, כי העונה שלהם מתחילה בדרך כלל מאוחר יותר. יחד עם זאת, ביום ולנטיין טוליפים, בעלי ריח עדין וצבעים בוהקים, מזכירים אביב מתקרב, המביא אתו אווירה מיוחדת של פריחה והתחדשות.

גרברות הנן פרחי שמש אמיתיים, בעלי אנרגיית חיים חזקה. בזכות נוכחותן המובהקת ומגוון צבעים רחב, גרברות מסמלות את ניצחון כוחות הטבע והשמש בימי חורף קרים. ללא ספק, פרחים אלה שמוענקים ביום ולנטיין יחזקו את הרצון להשיג מטרות ולהצליח, יעודדו לממש פוטנציאל יצירתי ויעזרו לפזר ערפל של מצב רוח מעונן ועצלות חורפית.

סחלב – פרח אלגנטי ומסתורי כמו נפש של אישה. כל סוג של סחלב הוא ייחודי בגווני הצבע שלו ומזכיר טיולים לארצות אקזוטיות וימים של קיץ ושמש מלטפת.

לאחר קבלת מושג בסיסי אילו פרחים מקובל להביא ביום ולנטיין, חשוב גם להבין מהי כמות הפרחים המומלצת בזר שמעניקים. זה יעזור להימנע ממצב מביך, מאחר וסמליות המספרים ממלאית תפקיד חשוב בעת הרכבת הזר.


סמליות המספרים

אם בעת הרכבת הזר הבחור לא מייחס חשיבות לכמות הפרחים, זה עלול לפתח ציפיות שב אצל בחורה, אותה הוא מכיר זמן קצר בלבד ומערכת היחסים ביניהם עוד לא יציבה. המצב יכול להיות גם הפוך, כאשר מערכת היחסים יציבה עלולה להיפגע בגלל כמות הפרחים הלא מתאימה.

כמה המלצות פשוטות יכולות למנוע תוצאות לא רצויות:

- ורד אחד מומלץ להעניק בהתחלה של בניית מערכת יחסים חדשה. זה מאפשר לבחור להציג, כי התאהבות יכולה להתפתח למשהו רציני ועמוק יותר. במערכת יחסים יציבה שכבר עמדה במבחן הזמן, על ידי הענקת ורד אחד הבחור מבהיר, כי הבחורה היא אחת ויחידה בשבילו.

- שני ורדים קשורים מסמלים, כי הבחור מוכן לקשר רציני. זוהי בדרך כלל הצעת אירוסין או נישואין.

- שלושה פרחים – זוהי הצהרת אהבה, הערכה והערצה. זר כזה מומלץ להעניק כאשר מערכת יחסים כבר  יציבה ועמדה במבחן הזמן.

- חמישה פרחים מסמלים כבוד והערכה. זהו זר ניטרלי ביותר במשמעותו הסמלית.

- שבעה או תשעה פרחים מסמלים אהבה, איחולי אושר, הצלחה וכל טוב.

יום ולנטיין – זהו חג, בו השפה הרומנטית של פרחים מאחדת לבבות ועוזרת להביע אהבה וחיבה כלפי אלו שיקרים לנו באמת.