2021-02-24T16:50:08+02:00

פרח – זו מתנה מדהימה שטבע מעניק לנו. פרחים עדינים ומרגשים, חזקים וחמים – לכל אחד קסם אגדי, ניחוח מדהים ואווירה מיוחדת. בכתבה זו צוות מומחים של חנות פיונה יענה על שאלה חשובה: למה נשים אוהבות פרחים?

מבט גברי על זר פרחים

גברים רבים חושבים, כי קומפוזיציית פרחים זו מתנה לא פרקטית: מחירו של סידור מפואר הינו גבוה, במיוחד כאשר הוא נבחר ועוצב על ידי מומחה מנוסה, אך יחד עם זאת תוחלת חיים של זר פרחים קצרה – שבוע וחצי- שבועיים לכל היותר. עדיף להשקיע את אותו הסכום על קניית מעבד מזון איכותי, כלי מטבח מעוצבים או בקבוק יין משובח. אז למה לבזבז כסף לשווא? למרות זאת, לקראת החגים גברים בכל זאת מעדיפים לבחור זר פרחים לאישה אהובה. לפרחים השפעה מדהימה על כל אישה: ליבה מתמלא בשמחה, פניה קורנות מאושר ועיניה נוצצות.

לרוב, גברים נוהגים להעניק לאישה פרחים הבאים:

1. ורדים הם פרחים אוניברסליים, שמוצאים חן בעיני כל אישה.

2. גרברות - פרחים בוהקים ומסוגננים, אשר מעניקים לאישה מצב רוח קיצי. פרחים אלו שומרים על טריותם לאורך זמן רב.

3. סחלבים - הם הפרחים המובילים בעולם הצומח האקזוטי.

4. חרציות – פרחים בעלי תוחלת חיים ארוכה וניחוח נדיר. פריחה מדהימה של חרציות ממלאת את הסביבה באנרגיית שמש קורנת.

מבט נשי על פרחים

אם גבר מעניק זר פרחים לאישה, היא רואה בזה מחמאה מיוחדת שלא דורשת מילים. מעשה של גבר, אשר למען חיוך מאושר של אישה, מוכן למצוא זמן לחיפוש זר מתאים וממצאים בכדי לקנות אותו, למרות שפרחים לא ישמרו על טריותם לאורך זמן רב, מעיד על כוונות רציניות: הוא מוכן להעניק מתנה "לא פרקטית"; לשם פגישה קצרה עם בחירת ליבו.

אביזרי קישוט, תכשיטים או גאדגטים – אלה הן מתנות מחייבת ולעיתים אף מעמידות את מקבל המתנה במצב לא נעים. לעומת זאת זר פרחים, אפילו מפואר ביותר, תמיד משאיר חופש בחירה. ניתן לקבל מתנה כזו גם אם אין בכוותכם להמשיך את הקשר.

חוות דעת של פסיכולוגים על פרחים

מנקודת מבט של פסיכולוגיה, זר פרחים – זו התחלה נהדרת של מערכת יחסים רומנטיים. פרחים משפרים את מצב הבריאות, מורידים את רמות הלחץ ומגבירים יצירתיות. כאשר אדם מקבל זר פרחים, זה מעלה את רמת אוקסיטוצין (המכונה גם הורמון אהבה) בדם. הורמון זה משפיע על הפרשה של אנדורפינים, כתוצאה מזה מצב רוח עולה, רמת מתח וחרדה יורדת (למסכנה זו הגיעו פסיכולוגים מאוניברסיטת ראטגרס בניו ג'רזי). לכן

פסיכולוגים ממליצים להעניק פרחים לאנשים יקרים לעיתים קרובות יותר. זה מחזק יחסי זוגיות בין אם הנכם נשואים כבר 20 שנה ובין אם הקשר נמשך רק מספר ימים ספור.

מבט היסטורי או שלבי אבולוציה של זר פרחים

כיום אין צורך לבחור זר פרחים, אשר יעזור להביע רגשות ללא מילים: זמני הסמליות הזו כבר תמו. בימינו ניתן לבטא רגשות בצורה גלויה ללא חשש לדעות קדומות. הגישה המודרנית לזר פרחים עברה שינוים רבים – המושג של אופנה לפרחים הפך להיות פחות אקטואלי. כיום חשוב יותר להפתיע בן אדם יקר במתנה אישית מקורית. על ההפתעה להדגיש תכונות ייחודיות של אדם, לו היא מיועדת. חשוב, כי תהליך של בחירת אריזת מתנה, התאמה של סוגי הפרחים ושילובם בזר ישקף את הגישה החיובית שלכם ואת היחס החם כלפי אדם יקר.

כיצד להעניק פרחים?

יש לשים לב לא רק לבחירת זר עצמו, אלא גם לצורת הענקתו. זר פרחים, אשר הוענק ללא רגש, מילים חמות או קשר עין אישי, לא ירשים אף בחורה. הביט ישר בעיני הבחורה והעניק לה מתנה מקרב ליבך ובמלוא הרגש, זה יגרום לאהובתך להרגיש נאהבת ונחשקת. שמור על נימוס: אל תשאל בחורה אם ההפתעה מצאה חן בעיניה. המתן בסבלנות עד שהיא תביע את התרשמותה מהזר.

הכוח הקסום של היופי

ליופי אין הגדרה אחת אוניברסלית, לכל אחד ראיה אישית. אך ללא ספק, היופי הופך את חיינו לנוצצים יותר, מאושרים יותר ומלאי שמחה. העולם המודרני לעיתים פרקטי ורציונלי למדי. זר פרחים טריים במתנה - זו הזדמנות מושלמת להוסיף ניצוץ של צבע לשגרה יומית אפורה.